Тема: ЦІКАВИЙ СВІТ
НАВКОЛО ТЕБЕ
Мета: сприяти розвитку й удосконаленню усного мовлення;
формувати в учнів творче мислення, яке спирається на уяву; вчити самостійно знаходити
матеріал до уроку позакласного читання; вдосконалювати навички виразного
читання; виховувати любов до навколишнього світу
Обладнання: виставка книг на тему «Цікавий світ навколо тебе».
Тип уроку: урок позакласного читання.
ХІД УРОКУ
Девіз уроку:
До уроку ми добре підготувались І багато цікавого про
світ навколо нас дізнались.
—
Наш урок позакласного читання розпочнемо
рядками із вірша Якова Щоголіва «Порада». Прочитаємо його виразно і подумаємо,
до чого закликає нас поет.
Вчіться, діти!
Мудра книжка
Скаже вам чогось багато
З
того, що колись другими
І посіяно, й пожато.
— До чого
закликає вас поет? (Вчитися)
— Що допоможе
нам у навчанні? (Книга)
— Яке ж місце посідає книга у житті людини? (Вона
супроводжує людину протягом всього життя.)
— Розгляньте
книги різних авторів на виставці «Цікавий світ навколо тебе ».
• М. Кривинюк
«Маленький скрипаль»;
• JI. Воронова
«Радощі»;
• І. Тургенев «Горобець»;
• О. Бердник
«Серце Матіоли»;
• В. Чухліб
«Бабине літо»;
• В.
Сухомлинський «Де беруться срібні павутинки»;
• О. Ємченко
«Драма на болоті»;
• В. Нестайко
«Незвичайні пригоди у лісовій школі»;
• П. Ловецький
«Голки не завжди рятують».
—
До цього уроку позакласного читання перша
група готувала твір
І. Тургенева «Горобець», друга
група — твір М. Кривинюк «Маленький скрипаль», третя група — оповідання В.
Нестайка «Незвичайні пригоди у лісовій школі».
1)
Ведучий першої групи стисло передає зміст
оповідання І. Тургенева
«Горобець» запитаннями.
— Хто опинився
на доріжці?
— Хто врятував
горобчика?
— Як горобець
впав?
— Яким є
горобчик у творі?
2)
Ведучий другої групи стисло передає зміст
оповідання М. Кривинюк «Маленький скрипаль».
— Хто живе у
полі?
— Де його
хатинка?
— Який в нього
жупан, очі?
— Чим грає
Стрибунець?
— Що їдять коники?
— Коли
починають грати коники-діточки?
3)
Ведучий третьої групи стисло передає зміст
оповідання В, Нестайка « Незвичайні пригоди у лісовій школі».
-- Яким був Колько Колючка?
— Яким був Кося Вухань?
— Хто з ким
зустрівся?
— Куди батьки
хотіли записати своїх дітей?
-— Хто був директором школи?
— Що це була за
школа?
— Чи пішли
Колько і Кося до школи?
— За допомогою
яких картин можна передати зміст творів (по рядах )
Завдання за
вибором (робота в творчих групах)
•
Скласти міні-твір про навколишній світ.
•
Намалювати ілюстрацію до твору, що найбільше вразив.
•
Скласти загадку (прозову або віршовану) про
головного героя твору, що найбільше сподобався.
•
Дібрати прислів’я, приказки, що відповідають
темі та головній думці опрацьованих творів.
-
Які твори ви сьогодні читали?
-
Що об’єднує три оповідання, які
ми сьогодні читали?
Немає коментарів:
Дописати коментар